ابوالعلایی، ب.، غفاری، ع. (1388). سرمایه انسانی مزیت رقابتی سازمانها در عرصه جهانی سازی، تهران: سرآمد، 42.
آرمسترانگ، بارون. (1387). مدیریت سرمایه انسانی: خلق ارزش افزوده از طریق کارکنان، ترجمه حمیدرضا کریمی، محمدرضا دلوی و محمد فلسفس نژاد، اصفهان: مداد سفید، 69 - 79
آذر، عادل، توکلی، غلامرضا. (1385). توسعه مدل تعالی بنیادکیفیت اروپا: طراحی یک مدل غربالگری فازی برای انتخاب مسالههای کلیدی در سازمانهای صنعتی ایران، فصلنامه علوم مدیریت، 4 ، 55- 77
اکلند، جان. اس. (1384). تعالی سازمانی فراگیر: دستیابی به عملکرد کلاس جهانی، ترجمه محسن الوندی، تهران: رسا، 73، 82 – 85.
بزاز جزایری، احمد. (1385). ارزیابی عملکرد منابع انسانی: الگوی عملی پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی در سازمانها، تهران: آییژ، 18- 22.
ثروتی، یاسر. (1388). مطالعه و عارضهیابی فرآیندهای کلیدی مدیریت منابع انسانی در شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از نگرش بلوغ فرآیندی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 50- 85..
حافظ نیا، محمدرضا. (1387). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ هفدهم، تهران: سمت، 52، 63 و 146.
دولان، شیمون ال.، شولر، رندال اس. (1388). مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، ترجمه: محمدعلی طوسی، و محمد صائبی، چاپ هشتم، تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، 46- 50.
ربانی مهر، م. (1388). اولویتبندی و تحلیل توانمندسازهای مدل EFQM با استفاده از رویکرد QFD، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، 33- 112.
ردمن، ت.، ویلکینسون، آ. (1387). مدیریت منابع انسانی پیشرفته، ج1، ترجمه: میرعلی سیدنقوی و امیر ختایی ، تهران: مهکامه، 34.
مؤسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی. (1387). گزارش بازخورد عملکرد شرکت پالایش نفت اصفهان: جایزه ملی بهرهوری و تعالی سازمانی، تهران: سازمان مطالعات بهرهوری: 18- 23.
American productivity and quality center (APQC's International Benchmarking). (2000). "Enabling Human Resources as a Strategic Partner. Texas: APQC, J.D. Edwards,. 1-11.
American productivity and quality center (5.0.3). (2008). Processes Classification Framework. , Retrieved January 7, 2011, from http://www.apqc.org/process-classification-framework.
American productivity and quality center (APQC), (2009), open standard benchmarking collaborative. Retrieved December 20, 2011, from http://
www.apqc.org/OSBC.
American productivity and quality center (5.2.0.). (2011). Processes Classification Framework. Retrieved January 7, 2011, from http://www.apqc.org/process-classification-framework.
Bozbura, F. T., Beskese, A., & Kahraman, C. (2007). "Prioritization of human capital measurement" indicators using fuzzy AHP. Expert systems with applications,. 32, 1100-1112.
Chen, S. M. (1996). "Evaluating weapon systems using fuzzy arithmetic operations." Fuzzy sets and systems, 77(3),. 265–276.
Chien, C. J., & Tsai, H. H. (2000). "Using fuzzy numbers to evaluate perceived service quality." Fuzzy Sets and Systems,. 116. 289–300.
Cragg, P., Tagliavini, M. & Mills, A. (2007). "Evaluating Information Systems Alignment in Small Firms." In Proceedings of the 18th Australasian Conference on Information Systems,. 38-48.
Deng, Wei-Jaw, & Pei, Wen. (2009). "Fuzzy neural based importance-performance analysis for determining critical service attributes". Expert systems with applications, 36(2),. 3774–3784.
Hsin-Hung Wua, Jiunn-I Shieh. (2009). "The development of a confidence interval-based importance–performance analysis by considering variability in analyzing service quality". Expert systems with applications, 36 (3),.7040-7044.
Kaufmann, A., & Gupta, M. M. (1991). "Introduction to Fuzzy Arithmetic Theory and Application". New York, NY: Van Nostrand Reinhold Co.,. 115-330.
Kitcharoen, K. (2004). "The importance performance analysis of service quality in administrative departments of private universities in Thailand". ABAC Journal, 24(3),. 20-46.
Ministry of petroleum (MOP). (2009). "production rate of Esfahan oil refining Co". Retrieved December 24, 2011, from http://www.mop.ir/Portal/Home/Default.aspx.
Raymond K.S. Chu, Tat Choi. (2000). "An importance-performance analysis of hotel selection factors in the Hong Kong hotel industry: a comparison of business and leisure travelers. Tourism Management,. 21, 363-377.
Tsaur, S. H., Tzeng, G. H., & Wang, K. C. (1997). "Evaluating tourist risks from fuzzy perspectives". Annals of Tourism Research, 24(4),. 796–812.
WenAn
T. B., Weiming
S., & Jianmin
Z. (2006). "A methodology for dynamic enterprise process performance evaluation".
Journal of Computers in industry, 58(5),. 474-485.